Logo bankowości elektronicznej wraz z linkiem prowadzącym do strony logowania Logo portalu kartowego kartoSFERA wraz z linkiem prowadzącym do strony logowania Logo Trwałego nośnika wraz z linkiem prowadzącym do strony logowania Grafika ukazująca kartkę papieru z linkiem do instrukcji Ikonki kontakrowe z linkiem prowadzącym do kontaktu z Bankiem

Strategia ESG 2025-2027

W ramach trzech filarów biznesowych zdefiniowanych w Strategii ESG Banku Spółdzielczego w Reszlu na lata 2025-2027:

Grafika przedstawiająca drzewo z kulą ziemską i kobietę siedzącą przy biurku

Filary Strategii ESG oparte zostały m. in. na wyznaczeniu konkretnych celów, działań KPI- wskaźników ilościowych i jakościowych przypisanych do filarów Strategii, wyzwań, metod komunikacji i odpowiedzialności pionów za realizację Strategii ESG. Strategia ESG zintegrowana została ze Strategią biznesową działania Banku.

Strategia ESG opiera się na założeniach Agendy 2030

Agenda 2030 na rzecz Zrównoważonego Rozwoju jest deklaracją Organizacji Narodów Zjednoczonych podpisaną w 2015 r. i stanowi uniwersalny i ambitny plan rozwoju dla świata. Polska podpisała ją wraz ze 192 państwami członkowskimi ONZ i tym samym zadeklarowała ich realizację. Agenda skupia się na trzech dużych obszarach – gospodarczym, środowiskowym i społecznym. Zawiera 17 celów i 169 zadań.

Grafika przedstawiająca 17 celów zrównoważonego rozowju

Bank Spółdzielczy w Reszlu  aktywnie angażuje się w realizację wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals - SDG) z Agendy 2030. Nasza strategia koncentruje się na 8 kluczowych celach, które są zgodne z naszą misją i wartościami, oraz które mają największy potencjał do wywierania pozytywnego wpływu na nasze otoczenie. Skupienie na tych celach pozwala nam nie tylko przyczynić się do globalnego zrównoważonego rozwoju, ale także wzmocnić naszą pozycję jako lidera w dziedzinie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej.

W latach 2025-2027 będziemy realizować cele strategiczne zgodnie z przyjętą przez Bank Strategią ESG opartą na trzech filarach strategicznych w myśl zasad Agendy 2030. Bank zakłada jednoczesna komunikację wszystkich 17 celów Agendy 2030 skupiając się na ośmiu celach.

Grafika przedstawiająca linię echa serca

  • wspieranie lokalnych inicjatyw sportowych;
  • udział w kampaniach zachęcających do badań profilaktycznych;
  • dofinansowanie zakupu pakietów medycznych dla pracowników;
  • zakup karty multi sport dla pracowników.

Grafika ukazująca otwartą książkę z ołówkiem

  • edukacja klienta;
  • działania edukacyjne wobec lokalnej społeczności i promowanie idei zrównoważonego rozwoju;
  • pracownicy Banku: dofinansowanie do studiów, świadczenia socjalne, wyjazdy integracyjne, nagrody specjalne, ryczałt na dojazdy do pracy, możliwość pracy zdalnej.

Grafika przedstawiająca równość między symbolami płci męskiej i żeńskiej

  • zachowanie neutralności wynagrodzeń pod względem płci;
  • równe traktowanie kobiet i mężczyzn w zakresie rozwoju zawodowego i edukacji w Banku.

Grafika ukazująca przycisk zasilania na tle słońca

  • przygotowanie oferty produktowej wspierającej zmiany klimatyczne i cele Taksonomii UE (kredyty zrównoważone środowiskowo);
  • w przyszłości Bank rozważa postawienie turbin wiatrowych.

Grafika przedstawiająca wykres statystyczny z tendecją wzrostu

  • zapewnienie bezpieczeństwa, edukacji, godnej pracy i zdrowia pracowników;
  • wdrożenie programów ułatwiających dostęp do bankowości i usług finansowych;
  • prowadzenie działalności w oparciu o obowiązujące regulacje prawne i najlepsze praktyki rynkowe;
  • stosowanie zasady identyfikacji, zarządzania oraz ograniczania konfliktów interesów.

Grafika ukazująca znak równości na tle rombu

  • osiąganie celów CSR opartych na zmniejszaniu nierówności społecznych;
  • prowadzenie zrównoważonej polityki płacowej;
  • stosowanie przejrzystych systemów wynagradzania i premiowania pracowników;
  • przeciwdziałanie wykluczeniu w zakresie usług bankowych;
  • przestrzeganie Kodeksu Etyki Bankowej zwłaszcza w kontaktach z klientami;
  • edukowanie w obszarze nowoczesnych rozwiązań mobilnych jak i bezpieczeństwa korzystania z usług bankowych.

Grafika przedstawiająca pętlę nieskończoności

  • istotne obniżenie poziomu generowanych odpadów poprzez prewencję, redukcję, recykling i ponowne użycie,
  • wdrożenie narzędzi zapewniających dostęp do istotnych informacji w celu podniesienia świadomości w zakresie zrównoważonego rozwoju i stylu życia w zgodzie z naturą – grywalizacja;
  • analiza łańcucha dostaw pod kątem ryzyka ESG.

Grafika ukazująca kulę ziemską jako źrenicę oka

  • zarządzanie ryzykiem ESG w Banku;
  • wspieranie gospodarki niskoemisyjnej;
  • wdrożenie regulacji wewnętrznych dotyczących ryzyka ESG w wymaganych obszarach Banku i przygotowanie do raportowania zgodnie z wymaganiami regulacyjnymi;
  • dekarbonizacja portfela bankowego.

Wybrane cele zrównoważonego rozwoju:

  • Cel 3: Dobre zdrowie i jakość życia;
  • Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie;
  • Cel 5: Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet i dziewcząt;
  • Cel 7: Zapewnić wszystkim dostęp do źródeł stabilnej, zrównoważonej i nowoczesnej energii po przystępnej cenie;
  • Cel 8: Promować stabilny, zrównoważony i inkluzywny wzrost gospodarczy, pełne i produktywne zatrudnienie oraz godną pracę dla wszystkich ludzi;
  • Cel 10: Zmniejszyć nierówności w krajach i między nimi;
  • Cel 12: Zapewnić wzorce zrównoważonej konsumpcji i produkcji;
  • Cel 13: Podjąć pilne działania w celu przeciwdziałania zmianom klimatu i ich skutkom.
Do góry